Alla inlägg den 9 november 2010

Av Eva Dellhem - 9 november 2010 13:35

Igår var vi på banken och fixade ett billån och öppnade en sparfond åt Melissa. Vi tog ett lån på lite mer pengar än vad vi hade tänkt oss, men resonerade så att om vi hittar en bil vi vill ha, och den måste byta kamrem eller något dylikt, så har vi pengar till det på en gång. Vi pratade även om framtida huslån. Roligt och känner att jag fick massvis med vuxenpoäng ;)

Efter banken hann vi med att handla innan vi kom på idén att åka på Olivensjös här i delsbo, bara för att kika vad de hade för bilar. Och självklart, den första bilen vi ser, är en sån som vi vill ha. En passat 04, tok fräsch! Jag provkörde lite och blev stormförtjust. Den enda nackdelen var ju priset.. Vi hade inte riktigt tänkt slänga ut så mycket pengar på en bil. Men vi har ju råd med den. Papsen ska följa med och kolla på den också, så jag får höra hans åsikt, då det är hans som ska skruva på den, vid behov. Dessutom kändes det så typiskt oss också, att bli tokkära i en grej och köpa den direkt, utan att kolla på andra bilar. Vi har ju gjort det förr, så många gånger, men med betydligt billigare saker. Vi får se hur det blir!

Appropå bil, kolla hur stor vår tjej är! Hon måste ha den större bilbarnstolen snart!


 

Fick även ett samtal från försäkringskassan, som gjorde min dag en aning bättre. Jag har ju inte fått mer än 180 kronor per dag i mammapeng, men nu hade de kollat på mina arbetsgivarintyg och studiestödet från csn. så jag får numer 323 kronor per dag och får pengarna från dagarna jag redan tagit ut, i en klumpsumma. Lagom till alla julklappar ska inhandlas! Inte varje dag man har en bra dag med försäkringskassan :)


Lillgrodan håller troligen på att få tänder. Hon dreglar som bara den och tuggar helt maniskt på allt som kommer i hennes väg. Provade med att klia hennes tandkött med mitt finger och det var väldigt uppskattat. :)

Spinning ikväll, igen. Var där igår också. Galet, svettigt, puuuls, skönt, nu jäklar ska jag komma igång! Får se om jag fixar barnvakt så jag kan pumpa imorgon.


Nu ska jag försöka fixa Patrics första farsdagspresent!

Hejs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bor med min Sambo Patric i Delsbo och väntar vårat första barn den 12e Augusti. Pluggar Psykisk ohälsa - särskild problematik, i Sundsvall.

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards