Alla inlägg under september 2010

Av Eva Dellhem - 29 september 2010 21:44

Istället för att klättra på väggarna hemma idag, for vi till Söderhamn och hälsade på. Fika på waynes med Petra & Erica och sen till vågbro för att hälsa på farmor. Jätte härlig dag! Är så glad att Melissa tycker om att åka bil och är, än så länge, hur lätt som helst att ta med sig vart man än åker. Hon somnar nästan direkt när man sätter ned henne i bilstolen. :)


Imorgon då? Måste ta mig till någon växel automat och växla alla 50-öringar. För det är väl from 1 oktober som de ska tas bort? Eller är det tom sista oktober? Hur som haver så ska mina växlas in imorgon! 


En annan sak! Tro inte att jag är knäpp nu, jag har bara väldigt lite att göra ibland bara. Men hur vet man att man har två livmodrar? Ibland får jag för mig att jag känner små sparkar i magen.. men det är helt omöjligt, om jag inte har två livmodrar..!

tok! men det finns ju faktiskt människor som har varit med om det. Och jag skulle inte bli det minsta förvånad om det skulle hända oss.


God Natt folket!


Av Eva Dellhem - 27 september 2010 13:19

Tror jag börjar bli förkyld.. ont i lederna och börjar tjockna i halsen och Putte kom hem tidigare från jobbet för han inte mådde bra. Aou :(


Funderar vad jag ska göra nästa år. Ska jag fortsätta plugga? Är det rätt för mig? Vill jag verkligen jobba med psykiskt sjuka människor när min största mardröm är att jobba med det, och sen få oväntat besök av någon galning. Jaaa, jag har sett alldeles för många tokfilmer. Helst av allt vill jag ha ett jobb. Dels för att tjäna pengar och dels för att jag börjar bli så rastlös om dagarna. Inte heltid kanske.. men halvtid eller nå. Så kan Putte få känna på lite ledighet också :) menmen, drömma och hoppas går ju! 


Måste rensa bland Melissas kläder. Strl 50 kläderna är nu urvuxna! Stor tjejen! Vart tog tiden vägen? Det var ju inte alls längesen som 50 var för stort till och med.

Bärselen funkar jätte bra och hon slocknar nästan direkt när hon får sitta i den.


Gostjej!


 


 


 

Av Eva Dellhem - 25 september 2010 22:27

 


Ni förstår nog inte hur svårt det är att köra bil med denna sötnos bredvid sig..  

Av Eva Dellhem - 23 september 2010 21:43

Redan Torsdag! Behöver jag säga att dagarna rinner iväg?! ;)


Jag är helt slut ikväll. Var uppe med tuppen imorse och gjorde morgon klockan 7 istället för 10, som vi vanligtvis brukar göra. Vi for till Niken och sen till Ica Maxi. Hittade två av de underbaraste böckerna! ”smart mat för dina barn” och ”12 steg till ett skönare mammaliv” klockrena böcker! Tack för dom mamsen :)

Tog  en längre promenad med Cattis och vagnen sen när vi kom hem. Jag är så nöjd och är helt underbart slut i kroppen. Väldigt längesen jag kände den ”hurtig-trötta” känslan! Har hunnit med en promenad varje dag och känner att jag snart borde hitta några spår av mina gamla muskler, så jag kan börja träna igen. Såhär i efterhand med beachformen, så är jag glad att jag fick barn i slutet av sommaren och inte innan.. :P

Allt är glömt, illamåendet – foglossningen – hormonerna – vätskan i kroppen – värmen i somras – hur tungt det var - ALLT var värt det! :)


Har fått låna en bärsele nu, som jag ska prova på Melissa. Tror att det kommer bli jätte bra de dagar som hon bara vill vara i famnen. Då får hon vara nära mig, medan jag kan dona med massa annat också! Tror jag ska prova den på slingan imorgon… då jag såklart går ;)

Imorgon ska Patric vara pappaledig och jag ska passa på att rensa garderoben också! En sak som måste göras och nu har jag ingen ursäkt till att inte göra det.  


Nu – Natta Mellis och sen natta mig själv.

Nattinatt!

 

Av Eva Dellhem - 20 september 2010 19:40

Sådärja då var en promenix avklarad med Cattis och Mellis. Härligt med frisk luft, förstår inte att det ska vara så svårt att komma ut. Eller jo.. det är ett sjujäkla ståhej innan vagnen kommer ner i trappuppgången. Lägga ner fröken – ta av liggdelen – bära ner underdelen – bära ner liggdelen – på med liggdelen – och SEN är man klar! Samma visa fast åt andra hållet när man ska in. Det funkar ju, men jag är så himla lat :) Nu sitter vi här i soffan och Melissa i babysittern och sprattlar med armar och ben. Goatjej!


Borde verkligen rensa min garderob, just nu ligger alla kläder hullerombuller och jag hittar ingenting. Jag ska fixa det någon dag.. men inte idag.


 

Av Eva Dellhem - 19 september 2010 21:29


 

Gladaste älskade Melissa!


Det blir inte mycket bloggande för mig då dagarna bara springer förbi. Vad har hänt de senaste dagarna då? Ptja, inte särskilt mycket.. I fredags var vi på stan med Camilla och Cattis. Andra gången på stan för Melissa och istället för att ligga och skrika hela tiden, som sist, låg hon och sov så sött i vagnen. Lyckat! Hoppas hon fortsätter att sova bra i vagnen.


Har jag röstat idag? Nej, det har jag inte. Jag är inte ett dugg insatt och när jag har försökt att lyssna på vad partierna har att säga, pratar de bara om vad ”de andra” har sagt och vad de gör fel, inte vad de själva vill göra. Nej det där med politik har aldrig varit min grej.. kanske nästa gång.


Börjar bli väldigt rastlös om dagarna. Tycker att det är det bästa som finns att vara mammaledig, men känner mig lite smått behov av vuxna människor! :)

Mitt försök till att hålla mig borta från socker går väl sisådär. Jag har inte köpt nå sött alls, förutom i fredags då vi tog en fika på dackås. Ikväll suger det i hela mig efter godis och massa onyttiga saker. Men icke! Jag tog en portion mat istället.

 

Nu ska jag göra natt och putte får ta hand om matningen och nattningen av Melissa.

Ciao!


 

Av Eva Dellhem - 15 september 2010 21:58

Första läkarbesöket sedan förlossningen på Melissa idag.

Det börjar bli en stor tjej - 56 cm lång och 4630 gram. Allt såg bra ut och blåsljudet på hjärtat hördes fortfarande och vi väntar på att bli kallad till ett återbesök för att kolla upp det en gång till.


 

Trött tjej i mammas famn innan BVC. :)

Av Eva Dellhem - 14 september 2010 16:46

TisdagGrattis Sara och Freddan på era födelsedagar! - och det är ruskigt höstväder. Är så glad att jag kan ligga inne och mysa och slipper fara iväg till skola eller jobb en sån här dag! Vi kom nyss hem från Sara, som vi har varit och firat och proppat i oss massvis med fika. Attans, jag som varit sockerfri i mer än ett helt dygn. För jag har ju kommit på att jag faktiskt är sockerberoende. Det är inte bara godis, utan bröd och pasta och sånt där. Så nu gör jag ett tappert försök till att försöka äta en aning nyttigare.. Det gick alldeles kanon, tills vi kom till Sara. ;)


Haha, måste ju bara skriva vad sötaste Svea sa i soffan, stolt som få, med Melissa i famnen, när vi hälsade på dem i fredags. ”Men Eva, nu kan du ju inte kalla mig Svea längre.. Nu måste du kalla mig MOSTER” . Gounge!


Melissa växer så det knakar. Igår blev hon en månad! Tiden går så fort samtidigt som det känns som att hon alltid har varit hos oss. Smilar som aldrig förr gör hon också :) Imorgon ska vi på första läkarundersökningen, spännande.


Nu ska jag göra ett tappert försök till en korvgryta!

Presentation


Bor med min Sambo Patric i Delsbo och väntar vårat första barn den 12e Augusti. Pluggar Psykisk ohälsa - särskild problematik, i Sundsvall.

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards