Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Det är vi mot världen!

Av Eva Dellhem - 21 oktober 2010 18:36

I måndags var jag och Sara på bodybalance, skönt att faktiskt få tummen ur och dra iväg på första passet. Muskler visste jag ju redan att jag var utan, så alla ståstillochspännmusklerna, tog musten ur mig totalt. Benen darrade som höstlöven när vi väl var klar. Det jag däremot inte visste, var hur stel jag är i ryggen och armarna. Benen är ju förstörd sen fotbollen, så dem vet jag ju vart jag har.. men ryggen! Det här ska det bli ändring på!


Vi hade även bokat in en bodypump pass på onsdagen, men som vi fick avboka,

då min kära sambo fick en släng av magsjuka. Kan vara den roligaste historien någonsin… och ledsen hjärtat om du tar illa upp, men jag måste bara skriva vad som hände. :P

Patric var hemma från jobbet då han kände sig krasslig. Och rastlös som han är, drog han en snabbsväng med damsugaren (vilket man kanske inte borde om man har feber och ont i magen..?;)).. innan han var klar plingade det på dörren. Patric öppnar och ser att det är en kvinna från Jehovas. Just i den sekunden inser han att ”fan, jag måste springa och spy”. Hann han ens säga Hej? Ingen vet.

Rusar in på toan för att kasta upp maginnehållet.. och Patric Lindh är ju inte mannen som kräks i stillhet, nejnej, där ska känslan höras i minsta detalj.  Kan ni förstå vilken chock kvinnan måste fått?! :P haha! Hon kom in och hörde hur putte mådde och sa att hon skulle komma tillbaka dagen efter.. som putte snabbt bad hon att inte göra. Dock är historien så mycket roligare när putte berättar den! ;) Patric – jehovas, 1-0.

Yes, vi lyckas med det mesta i den här familjen! :) Det är vi mot världen!


Idag har jag jobbat! Först i forsa och sen på dagis i Niken, blev ett pass från 7-17. Skönt att komma hemifrån och få göra något.. på något vis är man mer tacksam till att komma hem då. De flesta blir förvånad när jag vill jobba, då Melissa bara är två månader. Men hon sover ju i princip hela nätterna och är så lättsam att vara hemma med. Dessutom så är ju jag som jag är, rastlös och impulsiv. Så idag för första gången har pappan fått känna hur det är att vara hemmafru. Tror att både han och Mellis stortrivdes :)


Imorgon blir det jobb också, i Delsbo 9-17. Och nu måste jag ta reda på vart dagiset ligger och vart jag kommer in ;) Kommer bli härligt med Fredagsmyset imorgon!

 

.. Förresten, varför blir vissa saker understrukna och får en gul markering över, där det står ”visa köpstället”? Melissa vet jag  verkligen att hon är ett hemmafix och inget köp. ;)


Nu en dusch och mys med de bästa!

 
 
Jennie

Jennie

21 oktober 2010 18:46

Det är skönt när man kommit igång med träningen :)

http://www.egosidan.blogg.se

 
Ingen bild

Nadja

21 oktober 2010 19:14

Haha! Askul det där med jehovas!

att det blir gult beror på ett samarbete mellan bloggplatsen och eniro. man kan typ klicka på orden och komma direkt till enirosökning på just det... ogilla!

kram på er

 
Kristin

Kristin

22 oktober 2010 10:05

Hörde att du börjat träna igen. Vart då? Jag har nämligen kort på hudikgym men ingen som vill träna där med mig :(

http://kristinrooth.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Dellhem - 16 november 2010 21:05

Yes, har fått nog av bloggplatsen och min nya adress är; http://evadellhem.blogspot.com/   ...

Av Eva Dellhem - 14 november 2010 18:10

Underbar kväll igår! idag har vi bara tagit det lugnt. Kikat lite julklappar och nu ikväll har Camilla och Nellie varit på besök. Puttes första farsdag idag och Melissa blev ett farsdagsmonster... gosunge!          Utslaget monster...

Av Eva Dellhem - 13 november 2010 13:45


Då var vi ägare av en Passat 1,8T – 03! Eller, papsen står som ägare eftersom han får en billigare försäkring. Men åh så nöjda vi är… än så länge. Bilar tycks ju ha en vana att gå sönder ;) Mellis är hos mormor & morfar och vi ska i...

Av Eva Dellhem - 12 november 2010 11:55


  mammas pussunge!      Har en härlig träningsvärk idag efter bodypumpen igår. Känner dock att jag kan lägga på lite mer vikter.. så svårt att veta hur mycket man orkar, för varje muskelgrupp. På måndag slår jag på stort och kör spinning 45 mi...

Av Eva Dellhem - 9 november 2010 13:35


Igår var vi på banken och fixade ett billån och öppnade en sparfond åt Melissa. Vi tog ett lån på lite mer pengar än vad vi hade tänkt oss, men resonerade så att om vi hittar en bil vi vill ha, och den måste byta kamrem eller något dylikt, så har vi ...

Presentation


Bor med min Sambo Patric i Delsbo och väntar vårat första barn den 12e Augusti. Pluggar Psykisk ohälsa - särskild problematik, i Sundsvall.

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards