Alla inlägg under oktober 2010

Av Eva Dellhem - 28 oktober 2010 17:49

  

Trötta tjejer. Melissa med nedborrat ansikte, som vanligt ;)


Ååh, blir inte klok på min kropp. Var utan röst imorse igen – nu är den tillbaka. Mådde kanon bra i förkylningen, tills efter lunch då samma svacka med svettas-frossa-tungkropp, kom tillbaka. Ingen träning ikväll heller… typiskt nu när jag äntligen bestämt mig för att nu jäklar ska jag igång igen. Det var ju det här jag längtade så efter när jag var tjockis! Tålamod är inte min starka sida, nej.

Tur jag har världens bästa tjej att mysa med och som låter mig sova tills jag vaknar av mig själv.. sov 12 h i natt. Kan inte bli bättre! :)

 

Var iväg och hyrde film och köpte lite gotta till ikväll, på puttes order. Inte mig emot! Skönt att komma ut en sväng och få luft. Mindre skönt att komma ut till bilen och se att den är tooootalt inparkerad!!? Ica parkeringen, såklart.. tur att jag inte har gravidmage, för då hade jag fått klättra in genom bagageluckan.

En blå, ny volvo kommer kunna se ett rött märke på sin bil... Står man två dm från min bil, inne på min ruta, så får man ta smällen att få en stämpel på den. Japp, inte mig emot, för jag har inte en skråma på min bil...

 

Nog med att sucka nu och ner i soffan med mys med de bästa   


Av Eva Dellhem - 27 oktober 2010 20:51

Försökte med en större text förra gången… men den funkade tydligen inte förrän på slutet? :P Gör ett nytt försök idag då..

 

Jag är fortfarande förkyld. Trodde jag blev bättre igår, men när jag vaknade och skulle mata tjejen så upptäckte jag att min röst var borta. Hm, jag var nog inte så frisk, nej. Har haft en kittlande känsla i halsen, som när man har skrikit alldeles för mycket. Som efter en utekväll, typ. Trodde idag igen att jag var bättre, då jag fick tillbaka rösten på förmiddagen, så jag har varit till stan och inhandlat lite mer kläder åt Melissa. Strl 62 inhandlades idag… sjukt! Det blev några bodys och byxor, och hittade en jätte söt svart/vit randig lite längre, mimmitröja med röda tights med vita prickar på. Tok snyggt! Tycker det borde finnas med lite längre tröj tunika liknande saker till tjejer. Letar febrilt och tar gärna emot tips om vart jag kan hitta dem.. och andra roliga saker! :)


Hoppas att det varma the’t med ungefär en dl honung ska lindra halsen lite.. just nu mår jag bara illa av den. Men tack iaf Hjärtat! (som för övrigt cyklade in i en gråsugga idag… hahah, ååhhh  jag älskar dig!!)

Av Eva Dellhem - 25 oktober 2010 14:05

Måndag och vi har varit en snabbis på MVC i stan för efterkoll på mig. Sen iväg på Maxi och handla lite. Nu sitter jag här i soffan, med feber och värk i kroppen. En förkylning var väl egentligen väntad eftersom nästan alla omkring mig har haft den. Träningen fick jag ju såklart ställa in! Börjar bli en ond cirkel nu. Menmen, ingen höjdare att träna med feber, då jag har gjort det alldeles för många gånger förr och vet hur kasst man mår efter. Håller tummarna för att jag inte smittar fröken!


Vi hade det jätte trevligt i Lördags med findricka och spel! Melissa hade även haft det trevligt hos mormor och morfar, inga problem alls! Hoppas det håller i sig och att hon alltid kommer ha lika lätt att bara ”hänga med”. Jag passade på att rensa bland hennes kläder och gissa om hon blir stor! Det är inte många dagar innan hon kan ha

strl 62! Ont i hjärtat att lägga undan hennes små kläder och att tiden försvinner så himla fort.

 

Nu ska vi krypa längre in under täcket och mysa tills Putte kommer hem och tar hand om oss :)


Försöker med en större text!

Av Eva Dellhem - 23 oktober 2010 16:31

Då var lillafröken i Niken. Känns jätte konstigt att vara utan henne.. nog för att det inte är mer än en timme sen som vi for därifrån. Känns som en evighet nu, bara för att vi ska vara utan hon i natt. Helt galet hur fäst man kan bli vid varandra. Man förstår nog inte hur stark den känslan är, förrän man blir mamma eller pappa. Känslan hur hjärtat kan brista av lycka, att man faktiskt gör vad som helst för att skydda dem. Helt underbart!!


Vi har varit och inhandlat lite dricka för kvällen, då vi ska till fam Bäckgren för lite spel. Sitter och smuttar på en breezer nu och känner mig som om jag är 14år.. att jag inte får, men gör det ändå. Knäpp känsla! :) Hormonerna som fortfarande spelar med mina känslor, troligtvis. Eller om jag bara är såhär knäpp ändå?.. kan ju vara så också ;)


Slocknade snabbare än snabbast igår. Minns att Melissa låg bredvid och att jag snusade på henne, sen vaknade jag vid 4 av lite gnäll, men det tog Putte hand om. Sen vaknade jag strax efter nio medan goingarna på andra sidan sängen sov vidare ett tag till. Världens bästa!

Av Eva Dellhem - 21 oktober 2010 18:36

I måndags var jag och Sara på bodybalance, skönt att faktiskt få tummen ur och dra iväg på första passet. Muskler visste jag ju redan att jag var utan, så alla ståstillochspännmusklerna, tog musten ur mig totalt. Benen darrade som höstlöven när vi väl var klar. Det jag däremot inte visste, var hur stel jag är i ryggen och armarna. Benen är ju förstörd sen fotbollen, så dem vet jag ju vart jag har.. men ryggen! Det här ska det bli ändring på!


Vi hade även bokat in en bodypump pass på onsdagen, men som vi fick avboka,

då min kära sambo fick en släng av magsjuka. Kan vara den roligaste historien någonsin… och ledsen hjärtat om du tar illa upp, men jag måste bara skriva vad som hände. :P

Patric var hemma från jobbet då han kände sig krasslig. Och rastlös som han är, drog han en snabbsväng med damsugaren (vilket man kanske inte borde om man har feber och ont i magen..?;)).. innan han var klar plingade det på dörren. Patric öppnar och ser att det är en kvinna från Jehovas. Just i den sekunden inser han att ”fan, jag måste springa och spy”. Hann han ens säga Hej? Ingen vet.

Rusar in på toan för att kasta upp maginnehållet.. och Patric Lindh är ju inte mannen som kräks i stillhet, nejnej, där ska känslan höras i minsta detalj.  Kan ni förstå vilken chock kvinnan måste fått?! :P haha! Hon kom in och hörde hur putte mådde och sa att hon skulle komma tillbaka dagen efter.. som putte snabbt bad hon att inte göra. Dock är historien så mycket roligare när putte berättar den! ;) Patric – jehovas, 1-0.

Yes, vi lyckas med det mesta i den här familjen! :) Det är vi mot världen!


Idag har jag jobbat! Först i forsa och sen på dagis i Niken, blev ett pass från 7-17. Skönt att komma hemifrån och få göra något.. på något vis är man mer tacksam till att komma hem då. De flesta blir förvånad när jag vill jobba, då Melissa bara är två månader. Men hon sover ju i princip hela nätterna och är så lättsam att vara hemma med. Dessutom så är ju jag som jag är, rastlös och impulsiv. Så idag för första gången har pappan fått känna hur det är att vara hemmafru. Tror att både han och Mellis stortrivdes :)


Imorgon blir det jobb också, i Delsbo 9-17. Och nu måste jag ta reda på vart dagiset ligger och vart jag kommer in ;) Kommer bli härligt med Fredagsmyset imorgon!

 

.. Förresten, varför blir vissa saker understrukna och får en gul markering över, där det står ”visa köpstället”? Melissa vet jag  verkligen att hon är ett hemmafix och inget köp. ;)


Nu en dusch och mys med de bästa!

Av Eva Dellhem - 17 oktober 2010 20:36

Har varit dålig på att blogga den här veckan.. men som jag säger, dagarna flyger iväg!

I Fredags var vi på BVC för mätning och vägning av Melissa. 5830 gram och 60cm! Helt otroligt vad hon växer och vad tiden går fort. Nu kan man få svar när man pratar med hon, underbart. Imorse till exempel vaknade vi av att hon låg och pratade i sin säng… en mycket het diskussion med djuren på mobilen. Lycklig i hjärtat :)


Mina visdomständer bråkar nå förjävligt i min mun! Det är troligtvis en infektion, eftersom jag inte ens får upp munnen. Tandborsten är svår att trycka in, för att inte tala om mat och att tugga. Det får nog bli ett samtal till tandläkaren imorgon… huuuu :(

Den här Söndagen fyller min älskade sambo 27år. Fika, folk och mys hela dagen. Är så lyckligt lottad som har hittat min underbara karl och hans underbara familjer!

Nu ligger vi alla tre i soffan och söndagsmyser framför Indiana Jones. Imorgon börjar jag mitt nya liv, med träning igen. Känner mig otroligt taggad och gruvar mig fruktansvärt för att inse att mina muskler faktiskt nästan är helt borta. Men nu blir det ändring på det!


Imorgon håller jag tummarna för ett mejl.

Av Eva Dellhem - 11 oktober 2010 19:28

Yes, såhär ser jag ut nu. :)

    


Allt gick bra på sjukhuset och ultraljudet på Melissas hjärta. Blåsljudet fanns fortfarande kvar och vi skulle komma tillbaka när hon var tre år..

Av Eva Dellhem - 10 oktober 2010 20:10

En hel helg i Söderhamn med god mat, yatzy, fastrar farbror farmor kusin Malva och barnenshus, har vi haft. Hittade ett babygym för en billig slant till Melissa..

ett plastigt och inte allt för roligt, men att köpa ett gym för 800 spänn var ingenting vi var sugna på. Det här duger så länge och Julafton är ju inte allt för långt bort :)

Idag fick jag och Patric en genomgång av våra hår av Petra. TACK för det! Jag har nu en helt ny frisyr, med kort på ena sidan. Är väldigt, väldigt nöjd :) slänger upp en bild imorn!


Nystylad, nyäten och nybadad är vi alla tre. Nu ska lillaskrutt i säng och vi ska mysa med film. Imorn ska vi till sjukhuset för ultraljud på Mellis hjärta. Förhoppningsvis är blåsljudet borta!


 

Presentation


Bor med min Sambo Patric i Delsbo och väntar vårat första barn den 12e Augusti. Pluggar Psykisk ohälsa - särskild problematik, i Sundsvall.

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards