Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Gårdagen och bebisvecka 31

Av Eva Dellhem - 4 juni 2010 08:58

God Morgon!

Känner mig inte helt hundra idag. Jag är yr och helt slut i kroppen, jag hänger inte med riktigt.


Igår jag var till Petra och färgade håret.. åååhhh ljuvligt! Det kommer bild när jag orkar och färgresterna i pannan är borta. Efter besöket hos Petra gick jag till Albins på jakt efter en skötdyna.. och träffa Camilla, såklart! :) Hittade en jätte fin med vit grund med rosa Tummen på och någon grön sak, kan det ha varit en hund? Hur som haver så var den grym! Nu är det bara att bege sig till mormor och morfar och hämta byrån, så jag kan måla om den. Sen kan jag börja pyssla lite med skötbordet. Jag hann inte mer än att komma hem, så fortsatte jag mot Cattis och vi åkte till Ljusdal på jakt efter skor till mig (då jag grinar blod när jag inte har nå ordentliga sommarskor, eller vanliga).

TVÅ st skor hittade jag! Tjoho! Ett par fake converse för 300 kronor och halva priset på vita ballerinaaktiga skor. 500 spänn för båda och jag är heeeelnöjd! :)

Dagen kommer spenderas i Niken med mamma. Vi ska till stan och handla lite studentsaker till lillebror och senare blir det grillning.

Får se hur min yrsel tar sig, har ingen lust att kollapsa på stan :P

 

Din graviditet startade Fre 6 nov 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 20 nov 2009 (ägglossningen)

Du är på dag 211 av 280. (75,4%).

Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 12 aug 2010
Du har 69 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ansöka om havandeskapspenning nu. Det gör du hos försäkringskassan.

Barnet
: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.


Dagens Mage

Som för övrigt börjar bli himla tung :)

   

 
 
Ingen bild

Linnéa

7 juni 2010 09:16

åå vad fin du är! mysa någon dag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Dellhem - 16 november 2010 21:05

Yes, har fått nog av bloggplatsen och min nya adress är; http://evadellhem.blogspot.com/   ...

Av Eva Dellhem - 14 november 2010 18:10

Underbar kväll igår! idag har vi bara tagit det lugnt. Kikat lite julklappar och nu ikväll har Camilla och Nellie varit på besök. Puttes första farsdag idag och Melissa blev ett farsdagsmonster... gosunge!          Utslaget monster...

Av Eva Dellhem - 13 november 2010 13:45


Då var vi ägare av en Passat 1,8T – 03! Eller, papsen står som ägare eftersom han får en billigare försäkring. Men åh så nöjda vi är… än så länge. Bilar tycks ju ha en vana att gå sönder ;) Mellis är hos mormor & morfar och vi ska i...

Av Eva Dellhem - 12 november 2010 11:55


  mammas pussunge!      Har en härlig träningsvärk idag efter bodypumpen igår. Känner dock att jag kan lägga på lite mer vikter.. så svårt att veta hur mycket man orkar, för varje muskelgrupp. På måndag slår jag på stort och kör spinning 45 mi...

Av Eva Dellhem - 9 november 2010 13:35


Igår var vi på banken och fixade ett billån och öppnade en sparfond åt Melissa. Vi tog ett lån på lite mer pengar än vad vi hade tänkt oss, men resonerade så att om vi hittar en bil vi vill ha, och den måste byta kamrem eller något dylikt, så har vi ...

Presentation


Bor med min Sambo Patric i Delsbo och väntar vårat första barn den 12e Augusti. Pluggar Psykisk ohälsa - särskild problematik, i Sundsvall.

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards